ofte stilte spørsmål

Hvordan leveres varm mat?

Varm mat leveres i folieformer i isoporkasser. Fra vi pakker maten holder den seg varm i minst 3-4 timer i kassen. Vi kan derfor levere varm mat i god tid før dere skal spise. Det er veldig viktig at isoporkassen(e) ikke åpnes før rett før servering. Da holder maten seg rykende varm til avtalt spisetid.

Hvordan leveres kald mat?

Kald mat kommer i esker, og hvert fat er pakket i tynn film.

Kan jeg sette sammen min egen meny fra flere buffeter eller ta halvparten av to ulike buffeter?

Ja, du kan blande mellom de ulike buffetene og legge til eller trekke fra retter som du vil. Alt ettersom hvilke retter som legges til eller trekkes fra så vil prisen endre seg opp eller ned, eller forbli uendret. Vi anbefaler derimot ikke å bestille halvparten av en buffet og halvparten av en annen. Da kan man oppleve at det ikke er nok til alle av noen retter og at alle ikke får smake på alt. Da er det bedre å velge færre retter slik at det er nok til alle av alt.

Kan rettene tilpasses allergier?

Ja, vi kan tilpasse det aller meste til de fleste allergier. Skulle det likevel være noe vi ikke kan endre så lager vi gjerne alternativer som tilsvarer produktet. Gi beskjed om eventuelle allergier i god tid.

Hvor mye koster det for utkjøring?

Mandag til fredag kr. 189,-.
Morgenlevering (før 8.15) kr. 300,-.
Lørdag kr. 270,-.
Søn- og helligdager kr. 320,-.
Henting av utstyr i.f.m. varm mat kr. 170,-.
Utkjøring av bare kaker kr.199,-.
Utkjøring utenfor Oslo (etter avtale, Asker/Bærum, Lillestrøm, Oppegård, Nittedal) 375,-

Hva menes med pant/depositum for tomgods?

Ved levering av varm mat kommer et depositum på kr. 500,- for emballasjen. Dette får du tilbake ved retur av tomgods. Alternativt kan vi hente returen hos deg påfølgende virkedag. Dette koster kr. 170,-.

Ved levering av kun kald mat tar vi depositum for fatene. For aluminiumsfat beregner vi kr. 50,- pr. stk. i pant. For snittefat er panten kr. 20,-. Dette får du tilbake ved eventuell retur. Brettene må eventuelt returneres innen 3 mnd. Vennligst ta med fakturaen.

Hos faste firmakunder tar vi ikke depositum for fat, da vi får tomgodset i retur ved neste levering.

Hvordan betaler jeg?

Hvis du bestiller som privatperson betaler du ved levering. Vi tar helst bankkort, men kontanter går også bra. Hvis du av en eller annen grunn ikke er til stede og kan betale når maten kommer, kan du få en faktura (etter avtale).

Bedrifter får tilsendt faktura, fortrinnsvis som EHF eller på e-post. Nye bedriftskunder avtaler dette på forhånd.

Når er fristen for å endre eller avbestille min ordre?

Siste frist for endring og avbestilling til helgen (fre/lør/søn) er onsdag i leveringsuken, innen kl. 12. Ved avbestilling etter utløpt frist, men før aktuell leveringsdag, faktureres 50 % av totalbeløpet. Ved avbestilling på aktuell leveringsdag faktureres 100 % av totalbeløpet.

Endring og avbestilling av ordre midt i uka må skje senest kl. 10 dagen i forveien.